Kā uzlabot miegu aukstajā ziemas sezonā?

virsmtracis

Kvalitatīvs miegs man ir ļoti nozīmīgs, jo tikai pēc labi izgulētas nakts nākamo rītu varu sagaidīt smaidīga, mierīga un pie laba garastāvokļa. Ne vien būtiski miegam atvēlēt nepieciešamo laiku, bet arī sekot līdzi temperatūrai istabās.

Nenoliedzami – kvalitatīva apkures sistēma ir pamatnosacījums veselīgam miegam. Zobiem klabot, grūti mierīgi doties pie miega. Taču, pienākot ziemas sezonai, dažkārt grūtības rada tieši pārcenšanās ar mājokļa pārkurināšanu. Arī es radiatoru temperatūru citkārt uzgriežu pārāk augstu un tad pie miega tikt neizdodas gluži tāpat kā tad, ja mājoklis nav pietiekami labi apsildīts.

Protams, būtiski arī, lai varētu iemigt ērtā un komfortablā gultā – lai atsperes nespiež mugurkaulā, kājas nešūpojas pār gultas malu un blusas nelēkā pa matraci. Taču ir vēl vairāki padomi, kurus der ņemt vērā, lai uzlabotu miega kvalitāti, kad aiz loga ir mīnusi.

  • Jaunākajos pētījumos atklāts, ka patiesībā zemāka gaisa temperatūra telpā var palīdzēt nodrošināt mierīgāku un veselīgāku miegu. Pirms gulētiešanas tādēļ var uz brīdi pavērt logu un ielaist telpā svaigu gaisu – arī tas nomierina un ļauj saņemt nepieciešamo skābekli. Istabā optimālai temperatūrai vajadzētu būt no 16 līdz 20 grādiem.
  • Lai rastu līdzsvaru starp sava ķermeņa un telpā esošo temperatūru, pirms miega var ieiet siltā (nevis karstā) vannā. Es personīgi vienmēr izbaudu vannošanās procesu, turklāt telpu var piepildīt patīkamām smaržeļļām vai aizdegt sveces. Pirms gulētiešanas vismaz stundu atturos no ieskatīšanās digitālās ierīcēs vai spilgtas gaismas, kas kairina redzi un neļauj ķermenim atrast miera pozīciju.
  • Būtiski uzmanību pievērst tam, lai apģērbs būtu atbilstošs sezonai. Lai kā man nepatiktu viegli zīda halātiņi, ziemas sezonā labāk ietērpties siltākā pidžamā un uzvilkt zeķes. Turklāt – siltas kājas patiesi ir viens no pamatnoteikumiem, lai ātrāk aizmigtu. Jāatceras, ka silti jāietērpjas ne vien esot ārā, bet arī iekštelpās, tai skaitā – dodoties gulēt.
  • Veca un izgulēta gulta noteikti nepalīdzēs nodrošināt patīkamu miegu. Iespējams, situācijas uzlabošanai nepieciešams vien kvalitatīvs virsmatracis. Tāpat tas var noderēt, lai ērtāk būtu gulēt uz dīvāna. Virsmatraci pasūtīt var te: https://220.lv/lv/mebeles-un-interjers/gulamistabas-mebeles/virsmatraci
  • Tāpat būtiska labas gultas veļas izvēle. Ziemas sezonā noteikti var izvēlēties flaneļa vai kokvilnas pārvalkus un palagus. Tāpat arī nepieciešams izmantot atbilstoša biezuma segu, kas ne tikai nodrošina siltumu, bet arī “elpo”.
  • Centrālā apkure un sildītāji ātri vien padara gaisu istabās ļoti sausu, kas var novest pie diskomforta, alerģijām, kņudināšanas acīs, degunā un rīklē un citām problēmām. Ja tas iespējams, iesaku izmantot gaisa mitrinātāju vai arī novietot siltuma avotam tuvumā traukus ar ūdeni. Dažkārt palīdzēt var arī slapjās veļas žāvēšana istabā.
  • Ja mājās konstatētas putekļu ērcītes, ziemas laikā šīs visas smalkās daļiņas savairojas, radot lielākas problēmas tiem, kuri cieš no alerģijām. Lai no tā izvairītos, biežāk jāvēdina telpas, jāizvēlas antialerģiskus matračus. Lai uzlabotu gaisa kvalitāti, var iegādāties gaisa attīrītāju.

 Arī šovakar noteikti ievīstīšos silti, sasildīšu pēdas omes adītajās vilnas zeķēs un stundu pirms laišanās miegā izslēgšu dzīvoklī elektriskās spuldzes un tā vietā aizdegšu sveces – lai actiņas nomierinās, pierod pie pieklusinātas gaismas un ievada ķermeni miega režīmā. Uz mirkli atvēršu logu un ielaidīšu telpā svaigo ziemas gaisu – ieelpošu dziļi, dziļi, un no svaiguma noreibusi, iekritīšu mīkstajos gultas pēļos.

Man patīk arī pārdomāt, ko šodien piedzīvoju skaistu, kas neizdevās tik labi un ko gribētos uzlabot – tā ir mana nelielā meditācija pirms iemigšanas. Citkārt palīdz aitiņu skaitīšana jeb vecmātes iemācītais “Tēvs mūsu”, kas tā vien ieaijā sapņu valstībā.

Noteikti katram var būt savs miega rituāls. Taču tādi faktori kā piemērota temperatūra telpās, ērts matracis, pieklusinātas gaismas istabā un atturēšanās no ieskatīšanās digitālajās ierīcēs pirms iemigšanas, optimāls gaisa mitrums un svaigs gaiss noteikti ir faktori, kas labāku miegu nodrošinātu ikvienam.

Saldu miedziņu!

Leave a Reply